Tietosuojaseloste 24.5.2018

Alemana Ky:n tietosuojaseloste

Henkilötietolain (523/1999) 10 § ja 24 § sekä EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (679/2016) 12 ja 13 artiklan mukainen yhdistetty rekisteriseloste ja informointiasiakirja.

Tässä tietosuojaselosteessa käsitellään Alemana Ky:n henkilötietojen käsittelyä. Käsittelyn kohteena ovat asiakkaidemme tiedot Alemana Ky:n verkkokaupassa (www.alemana.fi).

Selosteessa kerromme

  1. Rekisterinpitäjän yhteystiedot ja tietosuojavastaavan yhteystiedot
  2. Mitä tietoja keräämme ja mihin tarkoitukseen?
  3. Mitä oikeuksia rekisteröidyllä on ja kuinka niitä voi käyttää?
  4. Mihin tarkoitukseen käytämme tietoja ja millä perusteella käsittelemme niitä?
  5. Kuinka kauan säilytämme tiedot?
  6. Tietojen vastaanottajat ja tietojen siirrot kolmansiin maihin
  7. Minkälaisia riskejä tietojen käsittelyyn liittyy ja miten suojaamme tiedot?

Rekisterinpitäjän yhteystiedot ja tietosuojavastaavan yhteystiedot

Alemana Ky Y-tunnus 0781450-9 Harkkotie 5, 40250 Jyväskylä Puhelinnumero 040 5205510 Sähköposti info@alemana.fi

Tietosuojavastaava: Kim Laamanen Puhelinnumero 040 5205510 Sähköposti kim.laamanen@alemana.fi

Mitä tietoja keräämme ja mihin tarkoitukseen?

Keräämme käyttäjistämme vain palvelun toimittamisen ja yhteydenpidon kannalta tarpeellisia tietoja:

  • Yhteydenpitoon ja tilausten toimittamiseen: nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Salasanoja emme missään yhteydessä säilytä luettavassa muodossa.
  • Maksamiseen tarvittavat tiedot tallentuu maksamisen yhteydessä Alemanan verkkokaupasta maksuvälityksestä vastaavan Paytrail Oy:n järjestelmiin. Emme itse veloita korttia, verkkopankkimaksua tai Collector-laskua.  Lisätiedot: https://www.paytrail.com/tietosuojaseloste-paytrailin-maksupalvelu
  • Facebook-tunnistautumisen yhteydessä käyttäjän hyväksymät Facebook-tiedot.
  • Rekisteröityneiden ostohistoria (tilaushistoria). Säilytämme kuitit kirjanpitolain edellyttämällä tavalla.

 

  •  Henkilötiedot, jotka keräämme suoraan rekisteröidyltä

Keräämme edellä mainitut tiedot aina suoraan rekisteröidyltä itseltään rekisteröitymisen, kirjautumisen, palvelun käyttämisen, ostamisen tai asiakaspalvelupyynnön yhteydessä. Näitä tietoja käytetään yhteydenpitoon joko palveluiden tarjoamiseksi tai tuottamiseksi asiakkaalle.

Mitä oikeuksia rekisteröidyllä on ja kuinka niitä voi käyttää?

Rekisteröidyllä on oikeuksia koskien Alemana Ky:n hallussa olevia henkilötietoja. Rekisteröidyllä on seuraavat oikeudet:

Oikeus saada pääsy henkilötietoihin

Rekisteröidyllä on oikeus tutustua hallussamme oleviin henkilötietoihin. Oikeutta tutustua tietoihin voidaan kuitenkin joutua rajoittamaan lainsäädännön ja muiden henkilöiden yksityisyyden suojan vuoksi.

Oikeus tietojen oikaisemiseen

Rekisteröidyllä on oikeus pyytää korjausta virheellisiin tai puutteellisiin tietoihin.

Oikeus tietojen poistamiseen

Rekisteröidyllä on oikeus pyytää tietojensa poistamista. Tietojen poistaminen voidaan tehdä esimerkiksi seuraavissa tapauksissa:

  • Rekisteröity peruuttaa suostumuksen, eikä käsittelyyn ole muuta perustetta
  • Rekisteröity vastustaa tietojen käsittelyä eikä käsittelyn jatkamiselle ole muuta perustetta
  • Tietojen käsittely on lainvastaista

Oikeus käsittelyn rajoittamiseen

Rekisteröidyllä on oikeus rajoittaa henkilötietojensa käsittelyä.

Vastustamisoikeus

Rekisteröidyllä on oikeus vastustaa tietojensa käsittelyä.

Oikeus tietojen siirrettävyyteen

Rekisteröidyllä on oikeus saada antamansa henkilötiedot koneellisesti luettavassa muodossa. Oikeus koskee henkilötietoja, joita on käsitelty automaattisesti sopimukseen tai suostumukseen perusten. Oikeus tietojen siirtämiseen järjestelmästä toiseen ei koske yritysten välisissä liikesuhteissa käsiteltyjä ammattilaisten yhteystietoja tapauksissa, joissa käsittely ei perustu rekisteröidyn suostumukseen tai sopimukseen, jonka osapuoli henkilö on.

Oikeus peruuttaa suostumus

Rekisteröidyllä on oikeus peruuttaa suostumuksensa, milloin tahansa tämän vaikuttamatta ennen sen peruuttamista tehdyn käsittelyn lainmukaisuuteen, jos käsittely perustuu suostumukseen. Suostumuksen peruuttaminen saattaa vaikuttaa mahdollisuutemme tarjota palveluita.

Oikeus tehdä valitus valvontaviranomaiselle

Rekisteröidyllä on myös oikeus tehdä valitus valvontaviranomaiselle, mikäli epäilee henkilötietojaan käytettävän epäasianmukaisesti tai lainvastaisesti.

Oikeuksien käyttäminen

Rekisteröidyn oikeuksien käyttämiseksi tulee ottaa yhteyttä Alemana Ky:n tietosuojavastaavaan. Pääsy tallennettuihin verkkokaupan henkilötietoihin on mahdollista web-sivustomme kautta.

Tietosuojavastaava:

Kim Laamanen puhelinnumero 040 5205510 Sähköposti kim.laamanen@alemana.fi

 

Mihin käytämme tietoja ja millä perusteella käsittelemme niitä?

Alemana Ky käsittelee henkilötietoja täyttääkseen lakisääteiset ja sopimusten mukaiset velvoitteet. Käsittelymme oikeusperusteita ovat:

Sopimukseen täytäntöön paneminen

Sopimusvelvoitteiden täyttäminen, eli palvelumme tarjoaminen, on pääasiallinen henkilötietojen käsittelymme oikeusperuste. Sopimus muodostuu Alemana Ky:n ja käyttäjän välille käyttäjän rekisteröityessä palveluun. Rekisteröity hyväksyy tietosuojaselosteen mukaisen tietojen käsittelyn käyttämällä palvelua. Käsittelemme henkilötietoja meiltä tilatun palvelun tuottamiseksi, siltä osin kuin on tarpeellista.

Lakisääteinen velvoite

Sopimusten lisäksi toimintaamme liittyy lakisääteisiä velvoitteita, joiden perusteella käsittelemme henkilötietoja. Esimerkkejä näistä ovat:

Kirjanpitolainsäädäntö

Vähittäiskauppaa koskeva lainsäädäntö

Suostumus

Rekisteröitymällä verkkokauppa-asiakkaakseemme annat suostumuksen yhteystietojesi säilyttämiseen. Emme käytä antamiasi tietoja analysointiin.

Markkinointitarkoituksessa kerätyn tiedon osalta rekisteröidyiltä kerätään erillinen suostumus, jonka voi peruuttaa milloin tahansa.

Kuinka kauan säilytämme tiedot

Henkilötietoja säilytetään vain sopimussuhteen ajan, ellei lainsäädännössä, kuten kirjanpitolaki, toisin vaadita. Esimerkiksi ostotapahtumat säilytetään kirjanpitolain edellyttämän ajan, mutta tiedot anonymisoidaan sopimussuhteen päättyessä.

Verkkosivuillamme ei kerätä kävijäanalytiikkatietoja.

Tietojen vastaanottajat ja tietojen siirrot kolmansiin maihin

Tietojen käsittely tapahtuu Alemana Ky:n työntekijöiden toimesta, voimassaolevan henkilötietolain mukaisesti.

Ostotapahtumat tapahtuvat maksupalveluntarjoajamme Paytrail Oy:n toimesta: https://www.paytrail.com/ . Muilta osin tietoja ei yhdistetä muihin rekistereihin, eikä niitä luovuteta kolmansille osapuolille, ellei lainsäädännössä sitä vaadita (mm. kirjanpitolaki).

Palvelun tuottamiseksi käytettävä palvelinjärjestelmä sijaitsee Planeetta Oy:n palveluntarjoajan palvelimilla. https://www.planeetta.net/sopimusehdot/#tietosuojaehdot

Minkälaisia riskejä tietojen käsittelyyn liittyy ja miten suojaamme tiedot

Suurin käyttäjädataan liittyvä riski järjestelmään liittyen on järjestelmään kertyvän henkilötiedon ja ostohistorian päätyminen vääriin käsiin esimerkiksi tietomurron yhteydessä. Tämän epätodennäköisen riskin toteutuessa tietojen pohjalta voi selvittää käyttäjän ostokäyttäytymistä, päätellä sijaintia tapahtumapäivinä ja lähettää roskapostia. Laajamittaisista tietovuodoista toimitetaan sopimusosapuolelle (yhteyshenkilö) aina ilmoitus riippumatta siitä, onko asia ilmoitusvelvollisuuden piiriin kuuluva vai ei.

Alemanan turvallisuustoimien päämääränä on turvata tietojen ja tietojärjestelmien saatavuus, varmistaa niiden luottamuksellisuus, varmistaa tietojen eheys sekä minimoida mahdollisista poikkeamista aiheutuvat vahingot. Suojaustoimet perustuvat toiminnasta tehtyyn riskiarvioon ja ne suhteutetaan suojeltavan kohteen ja siihen kohdistuvien riskien hallitsemiseksi.

Toimenpiteitä tietoturvallisuuden ja tietosuojan varmistamiseksi ovat:

Tietojen saatavuutta ja käytettävyyttä lisäävillä toimilla pyritään varmistamaan merkityksellisen tiedon saatavilla olo silloin kun sitä tarvitaan. Tällaisia toimia ovat järjestelmien toiminnan varmistaminen, varmuuskopioinnit, varahenkilöjärjestelmät ja tiedon oikea arkistointi.

Tietojen eheyttä pyritään turvaamaan järjestelmien tarkistusten ja valvonnan kautta. Turvatoimien ja ohjeistuksen tavoitteena on ehkäistä virheitä ja laiminlyöntejä tietojen käsittelyssä.

Tietojen luottamuksellisuus pyritään varmistamaan organisatorisilla ja teknisillä keinoilla. Organisatorisina keinoina toimivat ennalta määritellyt toimintaprosessit, ohjeistukset ja henkilöstön koulutus. Teknisiä keinoja ovat mm. virus- ja haittaohjelmasuodatuksen toteutus, tietoliikenteen salaus, vahva tunnistaminen, tietoverkon ja päätelaitteiden suojaus sekä salaus, tilojen lukitukset ja valvonta sekä paperiaineiston tuhoamisen asianmukaisesti.

Päivitetty 24.5.2018

Tuotemerkit

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Toimitusehdot 1.1.2023


Toimituskulut Posti (kotimaa).

  • Toimituskulut määräytyvät tilauksen painon mukaan.
  • Postimaksu kirje (alle 3cm ja alle 250g) verkkopankilla tai luottokortilla maksettuna 4,45 €.HUOM! Ahvenmaalle ei kirje-toimitustapaa saatavilla --> vain pakettitoimitukset!
  • Postimaksu paketti/maksikirje verkkopankilla tai luottokortilla maksettuna 8,90 € (3,5kg asti - yli 3,5kg 12,90eur).
  • Postimaksu KOTIPAKETTI, 12,50eur (3,5kg asti - yli 3,5kg 15,90eur). Tilaus toimitetaan suoraan kotiin. Posti sopii toimitusajasta asiakkaan kanssa.
  • Monipakettilähetykset sopimuksen mukaan. 
  • Tilauksesi toimitetaan osoitteesi mukaan lähimpään Postin noutopisteeseen.  Voit valita itse noutopisteen, niin toimitamme tilauksen valitsemaasi noutopisteeseen tai smartpost-automaattiin. Anna aina puhelinnumero tilauksen tietoihin, niin saat tekstiviestin tai sähköpostin heti, kun tilaus on noudettavissa.
  • Huom! Pienikokoiset ja kevyet tilaukset toimitetaan kirjeenä tai ns. pikkupakettina normaalissa kirjejakelussa. Posti lupaa niihin nykyään 2-5 arkipäivän toimitusajan. Jos kiireisempi, niin mainitse tilauksen yhteydessä siitä tai valitse toimitustavaksi posti- tai matkahuoltopaketti. Myöskään pakettien toimitusajat eivät aina ole samoja. Joskus paketti mukaan lukien Kotipaketti tulee päivässä joskus kolmessa siitä kun me olemme sen postiin tai matkahuoltoon viety.
  • Huom! Postien toimipisteet säilyttävät paketteja vain 7 päivää. Nouda lähetyksesi ajoissa.
  • Alemana Dance Center ei ole vastuussa Postin oman toiminnan aiheuttamista viivästyksistä toimitusajoissa. Postin aiheuttamissa tuotteen myöhästymissä on normaalit palautusajat paketin saapumispäivästä alkaen.

Toimituskulut Matkahuolto.

  • Toimituskulut määräytyvät tilauksen painon mukaan.
  • Paketit ja kirjeet verkkopankilla tai luottokortilla maksettuna 8,90 € (3,5kg asti - yli 3,5kg 12,90eur).
  • Tilauksesi toimitetaan osoitteesi mukaan lähimpään Matkahuoltoon. Jos valitset LÄHELLÄ-paketin, niin toimitamme tilauksen valitsemaasi noutopisteeseen. Anna aina puhelinnumero tilauksen tietoihin, niin saat tekstiviestin tai sähköpostin heti, kun tilaus on noudettavissa.
  • KOTIJAKELU-paketti, 12,50eur (3,5kg asti - yli 3,5kg 15,90eur). Matkahuolto sopii jakeluajan yhdessä asiakkaan kanssa.
  • JAKOPAKETTI, 12,50eur (3,5kg asti - yli 3,5kg 15,90eur). Soveltuu erityisesti yrityksille perille toimitettaviin lähetyksiin. Jaetaan vastaanottajille perille arkisin klo 8-16 välisenä aikana toimitusaikaa erikseen sopimatta.
  • Huom! Pienet kirjekokoiset tilaukset kannattaa toimittaa aina Postin kautta edullisemman postimaksun vuoksi.
  • Alemana Dance Center ei ole vastuussa Matkahuollon oman toiminnan aiheuttamista viivästyksistä toimitusajoissaMatkahuollon aiheuttamissa tuotteen myöhästymissä on normaalit palautusajat paketin saapumispäivästä alkaen.

 

Toimituskulut Posti (Ulkomaat).

  • Toimituskulut määräytyvät tilauksen painon mukaan.
  • Postimaksu kirje seurannalla (alle 3cm ja alle 250g) 9,90 €.
  • PARCEL CONNECT paketti/maksikirje (2kg asti) 13,90 €.***
  • PRIORITY PARCEL paketti/maksikirje (2kg asti) 17,50 €. ***
  • EMS-paketti (3kg asti) 29,90 €. ***

*** EMS-paketti ainoa paketin toimitustapa Venäjälle ja Usaan. Parcel Connect ja Priority Parcel EU:n sisällä. Parcel Connect - vyöhykkeeseen kuuluvat osa Euroopan maista, ja loput saadaan toimitettua Priority Parcel - toimituksella. 

 

Maksut Visa, Visa Electron, MasterCard, American Express -korteilla yms.

  • Mikäli haluat maksaa Visa, Visa Electron, MasterCard tai muilla korteilla, Alemana Dance Center toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Reklamaatioista maksupalveluissa vastaa Paytrail Oyj.
  • Paytrail Oyj toimii Visa, Visa Electron, MasterCard ja muilla korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Paytrail Oyj:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Paytrail Oyj on myös maksun saaja.

Verkkopankit

Maksupalvelutarjoaja


Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830

www.paytrail.com

Lisätietoja kuluttajalle: https://support.paytrail.com/hc/fi/categories/200138863-Kuluttajille

Walley/Collector-lasku mahdollisuus 

  • Haluatko maksuaikaa ostoksellesi? Paytrail tarjoaa asiakkailleen Walley-lasku (ent. Collector) mahdollisuutta.
  • Walley/Collector laskustuslisä asiakkaalle 3,80eur/lasku (vuoden 2021 tilanne, laskutuslisä voi muuttua)
  • Collerctor hoitaa laskutuksen, ja kaikki kyselyt laskuista yms. suoraan Collectorille.
  • Laskut tulevat suoraan Collectorilta erillisessä kirjeessä seuraavien viikkojen aikana. Eli ei tarvi hätäillä sen kanssa. 
  • Asiakaspalvelu kuluttajille: 09 3158 9947. Arkisin klo 08.00-19.00.
  • Viikonloppuisin ja muina aikoina: hello@walley.fi.
  • Mahdolliset tilauksen sisältöön liittyvistä kyselyistä tehdään suoraan meille info@alemana.fi.
  • Lisätietoja Walley/Collector: https://www.walley.fi/asiakaspalvelu/

Jousto lasku ja osamaksu


Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti.

Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta maksuaikaa. Ostokseen lisätään 2,90€:n laskutuslisä (vuoden 2021 tilanne, laskutuslisä voi muuttua). Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90€/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90€/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Huomio, että ajankohtaiset kustannukset ja korot näet maksutapaa valitessa. 

Joustolla ostaminen on turvallista. Ensimmäisen ostoksen yhteydessä teet vahvan sähköisen tunnistautumisen. Palaavana asiakkaana voit tunnistautua helposti puhelimeen lähetettävän kertakäyttöisen koodin avulla. Jokaisen ostoksen yhteydessä teemme reaaliaikaisen ja automatisoidun luottopäätöksen. Maksutapahtuma ja tietojen välitys tapahtuu aina suojatussa yhteydessä. Lasku toimitetaan sähköpostitse. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy.

Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com. Jousto –verkkokaupan mukavin maksutapa!

PayPal

Hyväksymme myös PayPal-maksut. Huomioitavaa kuitenkin on, että PayPalin palvelumaksu 3,5% lisätään tilauksen loppusummaan.


Kampanja- ja alekoodit

  • Mahdolliset kampanja- tai alennuskoodit ja lahjakortit aktivoitava ostoskorissa (KAMPANAJAKOODI ruudussa). Alennuksia ei anneta jälkikäteen.
  • Kun olette lisänneet tuotteen ostoskoriin, niin sen jälkeen koodi aktivoitava ostokorissa KAMPANJAKOODI ruudussa. Vasta sen jälkeen kassan kautta vahvistatte tilauksen lopullisesti.

Seura-, ryhmä ja laskutusasiakkaat

Voimme toimittaa seuroille, ryhmille ja laskutusasiakkaillemme (yritykset, yhteisöt yms..) jatkossakin toiveesta normaalilla Alemana Ky:n laskulla. Silloin tilaukset tehtävä sähköpostilla osoitteeseen kim.laamanen@alemana.fi.

    Toimitusaika

    • Mikäli tuote on varastossamme, on arvioitu toimitusaika kahdesta viiteen (2-5) arkityöpäivää. Huomioi kuitenkin kuljetusyhtiöiden (Posti) hidastuneet toimitusajat. Erityisesti kirjeiden jakeluajat pidentyneet. Posti lupaa 2-5 arkipäivän toimitusajan. Tiistaisin ei jaeta kirjepostia lainkaan. 
    • Jos tuotteen toimituksella on erityinen kiire, mainitse siitä aina erikseen tilauksen yhteydessä. Voimme halutessanne muuttaa toimituksen pikalähetykseksi lisämaksua vastataan. Paketin koosta riippuen lisämaksu noin 3-4eur. Laskutetaan erikseen. 
    • Mikäli kuluttaja ostaa tuotteita, joille Alemana Dance Center on ilmoittanut eri toimitusajat, toimitetaan tilaus pisimmän ilmoitetun toimitusajan mukaisesti.
    • Alemana Dance Center toimittaa tuotteita ympäri maailman. Kaikki toimitukset tapahtuvat postitse, matkahuollolla ja sopimuksen mukaan eri kuljetusyhtiöillä.

    Pakkauskoot strasseissa ja koristeissa

    Strassien yleisin pakkauskoko 10 grossia (1440kpl), eli täysi pakkaus. Isoimmissa strasseissa pienempiä täyden pakkauksen kokoja (1grs-2grs). Strasseja myydään kuitenkin myös yksittäisinä grosseina (1 grossi = 144kpl). Pakkauskoot vaihtelevat kuitenkin strassien tai kiven koon mukaan. Täysistä pakkauksista saat aina - 10 % alennuksen, mikä on huomioitu jo sivuilla näkyvässä täyden pakkauksen hinnassa. Samaa väriä ja kokoa useita grosseja tilatessa strassit pakataan samaan pussiin ellei erittelyä ole erikseen pyydetty omiin yhden grossin pusseihin. Täyden pakkauksen alennusta ei saa, jos koristeet halutaan pussitettavan erikseen.

    Paljeteissa pakkauskoot yleensä 500-1000kpl. Isoimmissa voi olla pienempiäkin kokoja. Paljetit pakataan maksimissaan 1000kpl pusseihin. 

    Palautukset

    • Kuluttajalla on oikeus palauttaa käyttämättömät tuotteet neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteen / tuotteiden vastaanottamisesta, vastaanottamispäivä pois lukien. Palautettavan tuotteen ja tuotepakkauksen tulee olla olennaisesti samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa. Jos pakkaus ei ole palauttaessa asianmukaisesti pakattu, veloitamme 10 €:n pakkauksen uusimiskulun asiakkaalta.
    • Normaalihintaisissa tanssikengissä ja -asuissa ensimmäinen vaihto tai palautus on ilmainen. Sen jälkeen jokaisesta vaihdosta veloitaan toimituskulut (4,45eur/8,90 eur). Ale-, tarjous- ja outlet-tuotteissa ei ole ilmaista vaihtoa tai palautusta. Tilatessa maksettua postimaksua ei tällöin palauteta. Aletuotteen vaihdossa asiakas maksaa palautuksen, ja Alemana Dance Center maksaa uuden korvaavan tuotteen lähetyksen. 
    • Kaikissa muissa tuotteissa paitsi vaatteissa ja kengissä ei ole ilmaista palautusta. Eli palautus mahdollinen, mutta alkuperäistä tilauksen postimaksua ei palauteta. HUOM! Strasseissa ja koristeissa ei osapalautuksia, vain yksittäinen väri/koko kokonaisuudessaan on mahdollista palauttaa omakustanteisesti.
    • Ulkomaankaupassa ei ilmaista vaihtoa tai palautusta missään tuotteissa. Palautuksesta ja vaihdosta aiheutuvat kustannukset veloitetaan täysimittaisesti. 
    • Pelkkä tavaran noutamatta jättäminen tai palauttaminen eivät enää riitä kaupan peruuttamiseksi. Peruutusilmoitus on tehtävä 14 päivän sisällä lähetyksen vastaanottamisesta ja tavara pitää palauttaa 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksesta.
    • Tehdastilauksissa kengissä (erikoistilaukset) ei vaihto- tai palautusmahdollisuutta.
    • CD-levyjä, DVD-levyjä, kirjallisuutta ei voi vaihtaa tai palauttaa.
    • Määrämittaan tilauksen mukaan leikattuja kankaita ja nauhoja yms. ei vaihtaa tai palauttaa. Jos et ole varma väristä tai materiaalista, niin tilaa näyte haluamastasi kankaasta tai nauhasta. Useamman kuin 3-4 värimallin lähettäminen on maksullista.
    • Swarovskin, Ava Crystalsin ja muiden tuottajien strassien, paljettien ja "jalokivien" sekä strassaustarvikkeiden palauttaminen tai vaihtaminen ei ilmaista. Vaihdoissa tai palautuksissa postimaksu tulee olla maksettuna.  Jos et ole varma strassien väristä, niin Preciosan tuotteissa ostaa värikartan tai Avan strasseissa pyytää muutamista väreistä malleja. HUOM! Strasseissa ja koristeissa ei osapalautuksia, vain yksittäinen väri/koko koko tilausmäärältään on mahdollista palauttaa omakustanteisesti.
    • Hygieniatuotteissa ei vaihto- tai palautusmahdollisuutta. Kuten esim. sukkahousut, mikroshortsit, päkiätossut, polvisuojat, voimistelutossut, rintakupit yms. Jos paketti avaamatta ja tuote sovittamatta, niin hygieniatuote voidaan palautaa/vaihtaa omakustanteisesti. Eli ei ilmaista vaihtoa tai palautusta. 
    • Kuluttajan on tehtävä palautusilmoitus tuotteen palauttamisesta tai tilauksen peruuttamisesta sähköpostitse osoitteeseen info@alemana.fi 14 päivän kuluessa. Kuluttaja voi edelleen palauttaa normaalihintaiset tuotteen/tuotteet ilman kuluja käyttämällä postin asiakaspalautuslomaketta poislukien edellä mainitut tuotteet joilla ei palautusoikeutta. Jos tuote tulossa ajoissa takaisin, niin erillistä sähköpostiilmoitusta ei tarvita. 
    • Postipakettien palautukset lähetetään osoitteeseen Alemana Dance Center, Harkkotie 5, 40250 Jyväskylä, koodilla 618288. 
    • Matkahuoltopakettien palautus osoitteeseen mistä lähetys saapunut (Pori tai Jyväskylä, ks. yhteystiedot) koodilla 9500275.
    • Palautukset aina tehtävä Postin tai Matkahuollon toimipisteen kassalle. Rekisteröitynyt Matkahuollon asiakas voi tehdä palautuksen myös automaatilla, mutta kätevämmin ja sujuvammin toimipisteen kassalla.
    • Ale-, tarjous- ja loppuunmyytävät tanssikenkämallit ja vaatteet voidaan vaihtaa tai palauttaa, mutta palautuksesta/vaihdosta koituvat kulut asiakas maksaa itse. Aletuotteen vaihdossa asiakas maksaa palautuksen, ja Alemana Dance Center maksaa uuden korvaavan tuotteen lähetyksen.
    • HUOM!!! Muista liittää palautukseen tilinumero rahanpalautusta varten, jos tuote palautetaan! 

    Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset

    • Toisinaan voi käydä niin, että huolellisesta pakkaamisesta huolimatta postikuljetuksen yhteydessä paketit voivat vaurioitua. Siksi on hyvä jo pakettia noudettaessa tarkistaa sen kunto virkailijan läsnäollessa. Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilattu tuote/tuotteet ovat vaurioituneet, tee konttorissa heti asiasta vahinkokoilmoitus. Ota tämän jälkeen yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksesi uuden tuotteen toimittamisesta.

     

    Suodata tuotteita